Cara Pantas Monetize Youtube Channel

 



Assalamualaikum..apa kabar anda semua hari ini. Semoga semua baik2 sahaja ye.

Penghujung tahun 2019 adalah masa yang saya tidak akan lupakan. Pada masa tu ramai yang aktif buka akaun youtube dan target untuk monetize. Selalu keluar dekat wall kawan-kawan share video youtuber youtuber yang berbincang  pelbagai topik. Tak tahu bila tarikh sebenar saya mula aktif tapi yang nyata bermula dengan menonton kisah dan pengalaman youtuber lain membuatkan saya berminat untuk mencuba.

Bukan senang ye nak memenuhi syarat-syarat untuk monetize yang ditetapkan oleh youtube. Setiap youtuber perlu mempunyai 1000 follower dan 4000 jam tontonan. Makan tahun jugak untuk fullfill syarat ni.

Tapi sebenarnya ada je taktik jalan short cut dan salah satu yang disharekan oleh ramai youtuber adalah "i follow you, you follow me back" pattern. Caranya senang aje, masuk dan komen di mana-mana video dan komen sebegitu. Nanti uoll akan dapatlah follower baru. Nak komen pun kenelah pastikan terlebih dulu owner video jenis yang sporting. Karang tak pasal-pasal dijadikan bahan. So, hati2 je.

Selain tu ada je group di facebook yang uoll boleh join. Dekat sana uoll boleh share content terbaru. Rakan-rakan dalam group akan bantu tengok dan seterusnya follow...dieorang pun expect benda yang sama dari uoll..sesuai dengan pepatah "i scratch your back, u scratch my back" gitu.

Hakikatnya, nak jd youtuber ni bukan senang. If uoll ada content tapi takde bakat editor pun tak menjadi jugak. Ramai yang saya tengok content best, suara sedap tapi editing buat content jadi tak menarik. Sebenarnya sayalah orangnya tu. Saya sebenarnya minat, ada je tajuk nak share tapi itu, bakat editing tak berapa nak ade. huhuh

Btw, if uoll ada masa free jenguklah my Youtube account. Boleh lah komen apa patut supaya hiduplah sikit akaun tu. Dah lama dah tak buat content sebab .......pelbagai sebab. Ni sekarang tengah bekerja keras nak update and cantikkan blog sebab blog pun dah monetize. Walau tak tahu berapa income boleh dapat tapi apa salahnya cantikkan bagi senang uoll datang baca dan tengok blog ni..

Terakhir, satu aje nak share bab nak jadi youtuber ni... semangat kene ade, rajin kene ade, content  kena ada yang paling terpenting, jangan putus asa...Rezeki kan di tangan Allah jadi,jika niat tu baik, elok insyallah Allah bantu...so teruskan jangan give up (bercakap dengan diri sendiri)....insyallah video terbaru youtube kite akan menyusul (-_-).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Catatan Yang Ditampilkan

Resepi laksa Sarawak Original

Salam semua.. Hari ni saya nak kongsikan cara membuat Laksa Sarawak. Resepi mungkin sama cuma cara menyediakan berbeza mengikut...