Cendol Durian BMI di Nilai [Mesti Cuba]



Peminat-peminat cendol tegar macam saya mesti tau mana nak carik cedol sedap, lemak2 dan memuaskan hati. Dalam seminggu mesti sekali nak merasa cendol. Teringat masa duduk kat Shah Alam dulu. Kami suami isteri suka betul makan cendol lori putih sama ada dekat seksyen 7 atau dekat sebelah bank dekat Plaza Massalam. Selalu makan open air je gitu. Seronok je lepak2 sambil makan2. Nak2 pulak makan masa tengah panas. Menang menyirap sedap die.

Baru-baru ni husband bawak saya ke Nilai. katanya kat Nilai ada kedai cendol super sedap. Saya ikutkan aje sebab kadang2 lidah husband saya ni pandai menipu. Yang tak sedap dikatanya sedap. Yang sedap pulak dikatanya biasa2 aje. Entahlah labu.

So sampai kat Nilai, actually pekan Nilai  masa tu dah tengah hari dalam pukul 1 macam tu. Sebenarnya kami berdua dari Putrajaya ke Shah Alam. Sebelum nak balik rumah kami melencong ke Nilai kononnya nak jalan2 la dulu. Sudahnya makan tengah hari berlaukkan cendol. Ikutkan je la Labu.

Kedai ni simple aje. Lokasi senang carik n jumpa sebab ada dekat tepi jalan, corner and sebelah masjid. So kalau nak waze/map carik CENDOL BMi Nilai.

Masa kami sampai customer tak berapa ramai. Ada yang tengah menjamu selera ada yang sedang tunggu order. Masa order tu saya sedikit terkejutla. Bukan underestimate tapi serious respect kat kedai ni. Walaupun nampak simple, kecil dan tersorok di Nilai tapi masa order tu super cepat, ringkas dan sangat pantas.Dieorang guna sistem order yang biasa ada dekat kedai-kedai mahal wei. Lepas order dioerang bagi device yang akan berbunyi bila order dah siap. Dah berbunyi tu rajin2lah angkat punggung pg ambik makanan dekat kaunter. Serius i like this system. Bukan ape, kurang sikit nak menjerit  nak menanya ke ape bila order nak siap kan. Lagipun benda2 mudah kita harus puji dan sokong. 

Cendol dan rojak sayur berpisah tiada. Inilah rojak sayur yang kami order. Actually order cendol durian, rojak dan mee goreng.



Kombinasi rojak sayur dan cendol memang best. Jangan lupa order rojak sayur yang lembut dengan kuahnya sedap very light light je.



bukti kami ada order mee goreng sedap. I dont know kenapa tiba2 terminat dengan mee goreng this style. Sedapppp..

Ruang dalam kedai ni. Simple aje kan. Tapi sistemik weii...



Kalau tengok dekat menu ni yang terpampang ni memang murah2 la harga dia. Menu senang satu aje korang bolehlah teliti dan baca 1-1. Agak2 makan tak cukup satu tambah la lagi. Order benda lain pulak. Atau tapau kasi  keluarga merasa jugak.


Kalau korang berminat nak try atau dah try dan nak try lagi dan lagi macam kami, jemput2lah datang ke Nilai. Boleh tengok info di bawah hasil copy dari google.


Alamat :

NO 3 GERAI MAJLIS DAERAH NILAI JALAN BESAR NILAI, Pekan Nilai, 71800 Nilai, Negeri Sembilan

Masa beroperasi: sehingga jam 6 petang

Telefon : 017-298 6265

Order Online : foodpanda.my


Kalau korang dah try jangan lupa share review dekat komen bawah. Saya pun nak tau berapa ramai yang dah baca posting n ni dan yang dah try sendiri. 


Selamat "cendol hunting".






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Catatan Yang Ditampilkan

Resepi laksa Sarawak Original

Salam semua.. Hari ni saya nak kongsikan cara membuat Laksa Sarawak. Resepi mungkin sama cuma cara menyediakan berbeza mengikut...