Cengiz Coşkun aka Turgut Pelakon Drama Resurrection : Ertugrul


Umur
Coşkun dilahirkan pada 29 April 1982 di Istanbul. Ibunya adalah seorang suri rumah manakala ayahnya ada juruteknik mesin. Kedua-dua orang tuanya adalah etnik Turki dari Bulgaria yang pindah ke Turki.

Pendidikan
Pada tahun 2008, Cengiz Coşkung  menamatkan pendidikannya dalam bidang sukan dari Marmara University.

Karier Dalam Bidang Sukan
Menurut Wiki, Cengiz Coşkun mulam menceburkan diri dalam bidang bolasepak semasa di Sekolah Menengah dan memenangi ujibakat Ülkerspor's.  Beliau telah bermain selama 7 tahun dan kemudiannya berpindah ke kelab Erdemir Ereğli Spor untuk 2 tahun dan  untuk alıkesir DSİ Spor selama setahun.

Karier Modelling
Beliau telah menceburi bidang modelling semasa masih aktif dengan sukan. Bakat Coşkun dalam bidang modeling memuncak setelah menang dalam pertandingan modeling pada tahun 2002 yang telah diadakan di London

Karier Lakonan
Pada tahun 2005 beliau memulakan karier dalam bidang lakonan melalui drama bersiri Rüzgarlı Bahçe. Mulai dari masa tersebut beliau mulai mengikuti latihan lakonan daripada Şahika Tekand. Beliau kemudiannay muncul dalam drama bersiri  Candan Öte (2006), Doktorlar (2007) and Hicran Yarası (2009).

Coşkun mula berlakon filem dalam filem pertamanya,  Fetih 1453 (2012) dengan watak sebagai Giovanni Giustiniani. Beliau tidak ditawarkan ewatak utama sebagai Sultan kerana warna mata beliau yang biru.
beliau juga pernah memasuki rancangan realiti Survivor: Ünlüler vs. Gönüllüler 3 (2013) dan tersingkir pada hari ke 94.

Beliau mula dikenali di luar Turki setelah berlakon sebagai Turgut dalam drama bersiri Diriliş: Ertuğrul (2014).[3] 

Pada tahun 2020, Coşkun muncul dalam filem Malazgirt 1071 dan memegang watak utama sebagai Sultan Seljuk,  Alp Arslan.

Dramas
TV Series
YearTitleRole
2005Rüzgarlı BahçeMercan
2005NehirUmut
2006Candan ÖteKaan Atalay
2006DoktorlarMert Eriç
2009Hicran YarasıTarık Budak
2013Survivor: Ünlüler vs. Gönüllüler 3Celebrities - Himself
2014Diriliş: Ertuğrul

Source : Wiki


Filem
Films
YearTitleRole
2012Fetih 1453Giovanni Giustiniani
2012Dağ1Lt Tuğrul Tümen
2016ÇekmecelerAli
2020Malazgirt 1071Sultan Alp Arslan
Source : Wiki

#ertu #ertugrul #rul #dirili #osman #kurulu #turkey #pakistan #dirilisertugrul #ertugrulgazi #t #turgut #dirilis #esrabilgi #osmanl #osmangazi #enginaltand #zyatan #turgutalp #bams #halimesultan #bamsi #z #rulgazi #ertugrulbey #g #love #k #urdu #bhfyp #burakozcivit #dizisi #dirilisdizisi #islam #rulbey #pakistani #ertugrulhalime #kurulusosman #ailesi #s #ottomanempire #memes #dirilisosman #cengizcoskun #osmanbey #ertugrulurdu #n #follow #balahatun #imrankhan #trt #muslim #karachi #like #kayi #ertugrulghazi #bey #lahore #islamabad #oye #turgut #dirilis #esrabilgi #osmanl #osmangazi #enginaltand #zyatan #turgutalp #bams #halimesultan #bamsi #rulgazi #ertugrulbey #love #urdu #urdupoetry


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Catatan Yang Ditampilkan

Resepi laksa Sarawak Original

Salam semua.. Hari ni saya nak kongsikan cara membuat Laksa Sarawak. Resepi mungkin sama cuma cara menyediakan berbeza mengikut...