Lawatan ke Sleeping Budha, Songkhla, Thailand


Tidak sah rasanya berjalan ke Songkhla tanpa melawat the Sleeping Budha. Arca Budha yang sedang baring mengiring dalam warna keemasan nampak outstanding dari kejauhan. Perjalanan dari Hadyai ke Songkhla mengambil masa lebih kurang 30 minit dalam kelajuan biasa tanpa kesesakan. Sekiranya anda sampai ke sini, anda janganlah rasa terkejut kerana arca ini sememangnya berada di dalam kawasan kuil yang dijadikan spot pelancongan. Terdapat beberapa pondok kecil yang menempatkan arca Budha dalam keadaan duduk yang jelas merupakan kawasan keagamaan bagi penganutnya.

Semasa saya sampai di kawasan ini terdapat beberapa buah van, bas persiaran dan tuk -tuk yang membawa rombongan singgah mengambil gambar. Sayangnya ketika ini saya tidak berkesempatan untuk mengambil gambar di sekitar kawasan. Pada masa tersebut cuaca agak panas dan menyebabkan saya dan rakan cuba memanfaatkan masa seketika sahaja di sana.

Akan bersambung...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Catatan Yang Ditampilkan

Resepi laksa Sarawak Original

Salam semua.. Hari ni saya nak kongsikan cara membuat Laksa Sarawak. Resepi mungkin sama cuma cara menyediakan berbeza mengikut...