Apa Maksud LLB?


Image result for LLB


Salam semua...selamat hari rabu yang indah. Cuaca panas terik di Putrajaya. Tempat you all macam mana? 

Kepada kaum cina yang akan menyambut perayaan tahun baru cina lusa akak nak ucapkan selamat tahun baru cina gong xi gong xi...dan selamat bercuti buat you all yang ambik cuti panjang sempena tahun baru ini.

Hari ni akak nak share carian yang akak dapat. Bagi korang yang tak penah dengar perkataan ni Akak ucapkan tahniahla sebab jarang orang nak ambik tauk pasal maksud2 semua ni kecuali ada berkaitan dengan hidup mati kan...manakala untuk student2 law janganlah tahu sebut aje maknanya korang kena ambik tau jugak....

#sharingiscaring

'LLB' is the short name for the undergraduate Bachelor of Laws degree. The degree abbreviates to 'LLB' instead of 'BL' due to the traditional name of the qualification inLatin, 'Legum Baccalaureus'. 'Legum' is the plural of 'lex', meaning law, while 'Baccalaureus' is the origin of the term 'bachelor's degree'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Catatan Yang Ditampilkan

Resepi laksa Sarawak Original

Salam semua.. Hari ni saya nak kongsikan cara membuat Laksa Sarawak. Resepi mungkin sama cuma cara menyediakan berbeza mengikut...